•  
  • Home
  • |
  • Nieuws
  • |
  • Focus op ondernemerschap door communicatie

Focus op ondernemerschap door communicatie

Focus op ondernemerschap door communicatie

Wortelenbedrijf Joosten is een familiebedrijf in Noord- Limburg dat zich sinds jaar en dag richt op de  vollegrondsgroenteteelt. Vanaf de jaren 80 is het bedrijf zich gaan specialiseren in de teelt van wortelen.
Door deze ruim 30 jaar ervaring is het bedrijf in staat nagenoeg het jaarrond milieubewust, verse wortelen te telen. Het uitgangspunt is hierbij topkwaliteit wortelen voor tevreden klanten, waarbij het bedrijf zich wil onderscheiden in de smaak, kwaliteit én versheid van het product.

Goede communicatie belangrijk

In de teelt wil het bedrijf de klant centraal stellen om zo aan specifieke wensen te kunnen voldoen. Dit vraagt volgens de ondernemer William Joosten aandacht voor de teelt met een juiste rassenkeuze, machines, verwerking en logistiek en ook een goede organisatie van het bedrijf en communicatie met medewerkers. ‘Ik merk dat met de groei van ons bedrijf de communicatie en aansturing van medewerkers steeds belangrijker wordt en ik behoefte heb om mij hierin te ontwikkelen’.

Scholingsconsulent

Ik ben in contact gekomen met Hans Schilders, scholingsconsulent akkerbouw en vollegrondsgroenteteelt. Hij heeft samen met mij gekeken wat de mogelijkheden zijn en aan de hand van zijn advies heb ik bij ZON Growers Academy eerst een  minimaster voor ondernemers gevolgd. Deze cursus heeft me geholpen bij het uitzetten van de toekomstige koers voor mijn bedrijf. Daarna ben ik de cursus ‘Beter zaken doen door communicatie’ gaan volgen bij Jacobs en van Rooij en heb deze onlangs afgerond. Ik merk nu in onze bedrijfsvoering dat ik mij bewuster ben van mijn communicatie. Ik kan zaken makkelijker verwoorden en mijn communicatie is verder verbeterd waardoor we elkaar beter begrijpen en medewerkers weten wat er van ze verwacht wordt. Waar ik vooral blij mee ben is dat ik meer focus heb in mijn eigen werk en ruimte heb voor mijn ondernemerschap om te zoeken naar mogelijkheden om ons mooie product te vermarkten.